Gook
Two Korean-American brothers run a shoe store in L.A. County. Their friend, black eleven-year-old Kamilla, drops in and helps. On this day, the Rodney King verdict ignites the 1992 L.A. riots.
One of the most provocative works about the Asian-American experience in recent years, Justin Chon’s second film is a fiery time capsule of the racial tension that rocked 1990s Los Angeles. Ousting the myth of model minorities, this raw portrayal of multicultural brotherhood speaks from the heart.