Lúcia
Traces episodes in the lives of three Cuban women, each named Lucía, from three different historical periods: the Cuban war of independence, the 1930s, and the 1960s.
A gem of Cuban revolutionary cinema, Humberto Solas’s film is a historical epic told across different timeframes leading up to the years just after the Cuban Revolution. This B&W masterpiece of the so-called “Third Cinema” brims with the spirit of revolt, and the sparkling energy of social change.