A Shape of Things to Come
Sundog lives in the Sonoran Desert on the Mexican border. He lives off anything that nature gives him, be it wild boar or the psychedelic poison of a toad. But the border patrol agents are threatening the peace in Sundog’s desert kingdom, which the armed recluse is prepared to defend.
A unique portrait of a beguiling recluse, this hybrid documentary courageously confronts the harmful forces of state surveillance and ecological intervention. Featuring a stunningly immersive soundscape, A Shape of Things to Come explores the sacred bond between human beings and their environment.