1950’lerde Antarktika’daki buzullara doğru keşif yolculuğuna çıkan Claude Lorius, iklim değişikliğinin etkilerine ilk kez dikkat çeken bilim insanı oldu. Dünyaya bakış açımızı değiştiren Lorius, belgeselde 82 yaşında karşımıza çıkıyor ve hikayeyi çok daha geniş bir perspektiften anlatıyor.
Fransız bilim insanı Claude Lorius, küresel ısınmanın gezegenimizin geleceğine yönelik büyük bir tehdit oluşturduğunu dile getiren ilk kişiydi. Luc Jacquet imzalı belgesel, Lorius’un 60 yıla yayılan bilim serüvenini yansıtırken, bu ekolojik krizin insanlık üzerindeki etkilerini ortaya koyuyor.