La dolce vita
Marcello Rubini, Roma’nın cemiyet hayatının gözdelerinden, çapkın bir magazin yazarıdır. Hayatı akışına bırakmış gözüken Marcello, intihara teşebbüs eden sevgilisiyle sorunlarını çözmeye çalışırken, bir yandan da varlıklı bir ailenin vârisi Maddalena ve film yıldızı Sylvia’nın peşinden koşar.
2020 yalnızca Fellini’nin 100. yaşı dolayısıyla değil, bu ölümsüz eserin 60. yılı olması nedeniyle de anlamlı. Rejideki ustalık, kamera önündeki zarafet ve ikonik sahneleriyle Tatlı Hayat, sinema tarihinin akışını değiştirmiş bir film. Ahlaki çöküş hiç bu kadar büyüleyici bir temsil bulmamıştı.