Les petites mains
Leo, 2, is the son of the acting manager of a chemical plant. When employees find out that the direction is about to close the factory, Bruno, a more radical worker, kidnaps Leo to negotiate.
Winner of the César for Best Short Film in 2019, the suspenseful and heart-rending Little Hands presents social issues and violence through the eyes of a toddler. Revealing a remarkable talent for the delicate art of directing children, Rémi Allier stands out as a new voice in francophone cinema.