Life Span of the Object in Frame (A Film About the Film Not Yet Shot)
Choosing photography as his subject and memory as a guide, the director finds himself trapped in a labyrinth. Engaged in a back and forth between theoretical meditations and visual flashes, he winds through the image-filled maze, encountering an angel, Dante, Muybridge’s sequences and much more.
At once a meditation on time and memory, this experimental feature takes a photograph as its material of choice to examine its properties in relation to cinema. From Ukrainian artist-filmmaker Aleksandr Balagura, this fascinating film is a hypnotic provocation in photography’s enchanting enigmas.