2000 yılının Haziran ayında altı gün boyunca Kisangani kentinde Uganda ve Ruanda orduları arasında şiddetli çatışmalar yaşandı. O günden beri yaşananları anlatan ve tazminat almaya uğraşan savaş mağdurları, seslerini duyurmak ve adalet sağlamak için Kongo nehri boyunca uzun bir yolculuğa çıkıyor.
Cannes’a seçilen ilk Kongo yapımı film olan Downstream to Kinshasa güçlü bir direnişi resmediyor. Savaş mağdurlarının çıktığı sağaltıcı yolculuğu şiirsel bir dille anlatan Dieudo Hamadi, bir topluluğun müşterek iradesi, ruhu ve dayanıklılığını gözler önüne seriyor.