Pierre Corneille’in klasik trajedisi Othon’a sadık kalan film, günümüz Roma kalıntıları çevresinde geçiyor. Oyunla birlikte film, olayların popüler kültürümüze girişini ve iletişim sistemimizin bir parçası olarak Kültür’e geçiş sürecini dikkatle inceliyor.