Éric Rohmer, bu renkli tarihi öyküde Fransız şair Chrétien de Troyes’nin 12. yüzyılda kaleme aldığı Kral Arthur metnini temel alıyor. Görkemli set tasarımları, tuhaf çağrışımlara sahip edebi tiradlar ve Rohmer’in kendine has mizahı birleşerek eşine az rastlanır bir Ortaçağ anlatısı ortaya çıkarıyor.