Pigeons of the Square
Jean Painlevé, Paris’te bir parktaki çocuklarla güvercinler hakkında sohbet ediyor. Önce güvercinlerin fiziksel görünümlerinden (gözler, kanatlar, kuyruk ve renkler) sonra da farklı türlerinden bahsediyorlar.
Painlevé 80’lerin başında hem sevimli bir aile tasviri sunan hem de mütevazı güvercinlerle ilgili tuhaf ve öğretici bilgiler veren bu kısa eğitim filmine imza atıyor. Biyolog-auteur’ün doğanın şaşırtıcı büyüsünü kusursuz biçimde aktardığı geç dönem filmine, parkın miskin atmosferi eşlik ediyor.