The Bigamist
San Franciscolu iş adamı Harry Graham ile onun aynı zamanda iş ortağı olan eşi Eve çocuk evlat edinme sürecindedir. Özel dedektif Jordan, Graham’ın Los Angeles’ta Phylis adında bir başka karısı ve küçük bir çocuğu olduğunu ortaya çıkarınca Graham her şeyi itiraf eder.
Hollywood’da kadınların yaratıcılıkları adına mücadele eden öncü bir auteur olan Ida Lupino başyapıtıyla karşımızda. Lupino, hem yönettiği hem de rol aldığı The Bigamist’te gerilimi tırmandırırken Amerikan toplumunu da inceliyor ve ele aldığı ahlaki tabu bağlamında farklı görüşlere de yer veriyor.