Sakin bir balıkçı kasabasında genç bir kadın tecavüze uğrar ve öldürülür. Olayı soruşturmak üzere, polis teşkilatının başına yeni atanan kadın müfettiş bölgeye gelir. Şüpheler yerel sanatçı René üzerinde toplanır. Bu derbeder sanatçıyı, eşini ve bir yazarı içeren üçgende cinayetin gizemi saklıdır.
Chabrol’un pek çok gerilimi gibi birden fazla katmanda ilerleyen bu trajik hikaye, güvensizlik ve kederle bezeli bir toplumun analizini yapıyor. Natüralist bir ressamın dokunuşlarını taşıyan sinematografi, refah içinde gözüken bir topluluğun arkasında yatanlara doğru yavaşça çekiyor izleyiciyi.