The Long Walk Home
Odessa Carter, a quietly dignified woman, works as a housekeeper for Miriam Thompson. When Odessa honors the 1955 Montgomery, Alabama bus boycott by walking an exhausting nine miles to and from work, Miriam offers her a ride.
Set in 1955 to the backdrop of the Montgomery bus boycott, the rousing The Long Walk Home focuses not on the revolutionary Rosa Parks, but on two otherwise ordinary women at this pivotal moment in history. A heartfelt drama on an unlikely friendship, starring Sissy Spacek and Whoopi Goldberg.