The Owners
Accompanied by his brother, who dreams of being an actor, and their epileptic sister, John moves into a decrepit house, the only property he’s owned since he left prison. But the local mobster and his gang, the police, and the authorities all seem to team up to dispossess the trio of the old house.
A darkly comic, offbeat family drama about orphaned siblings, The Owners dives headfirst into grotesque absurdity with all guns blazing. Kazakh director Adilkhan Yerzhanov’s third feature employs a deadpan, laconic humor with a piercing social critique of class conflict and bureaucratic corruption.