The Prompt of the Affaire
A burlesque crime film constructed around real events from 1897: Ildebrando Biribo, an Italian anarchist and a prompter in a theatre, is found dead in his box under the stage. An artistic puzzle between theatre, cinema, and a mysterious crime through the voice of playwright Edmond Rostand.
The second feature from emerging filmmaker Isabelle Prim, The Prompt of the Affaire is a formally daring work that experiments with the dramatic potential of voice-over and archive material, while exploring the fine line between film and stage performance.