Krzysztof Kieślowski’nin ilk filmi, Polonya kırsalındaki karışıklıklara odaklanan ve savaş sonrası tüm ülkeye hakim olan farklı ruh hallerini mercek altına alan sosyal bir döküdrama örneği. Filmde, sonraki işlerinde sıklıkla göreceğimiz Jerzy Stuhr ve epey genç bir Agnieszka Holland rol alıyor.