Bu film, Vincent Van Gogh’un 1872’den başlayarak ölümüne kadar öyküsünü, ressamın büyük kardeşi Theo’ya yazdığı mektuplara dayanarak aktarır. Bu belgeler ressamı, dürtülerini ve eşsiz insancıllığını daha iyi algılamayı sağlıyor.