Ariel
Laponyalı Taisto, işsiz kalmış bir madencidir ve yeni bir başlangıç yapmak için üstü açık Cadillac’ıyla Helsinki’ye doğru yola çıkar. Otopark görevlisi Irmeli ve küçük oğlunun da dahil olduğu bu macera, Taitso’nun haksız yere suçlanmasıyla beklenmedik yollara sapar.
Bildiğimiz aşk ve mutluluk kavramlarına ayıracak vakti olmayan bu romantik yol hikayesi, Kaurismäki’nin “Proletarya Üçlemesi”nin ikinci filmi. Varoluşsal bir mücadeleyle dolup taşan Ariel, kaçış ve hayatta kalmaya dair, duyguları işe karıştırmayan bir film.