İşsiz oyuncu Stéphane, Avignon Tiyatro Festivali’nde son bir gösteri için eski topluluğuna döner. Bir zamanlar stajyer olan ve şimdi Victor Hugo uyarlamasında rol alan Fanny’yi etkilemek umuduyla, onun en sevdiği oyunda başrol olduğu yalanını söyler.
Seks, yalanlar ve amatör tiyatro, Johann Dionnet’nin tempolu komedisinde bir araya geliyor. Tehlikeli İlişkiler ve Cyrano de Bergerac gibi klasik Fransız aşk hikayelerine göz kırpan Avignon, aşkı ve yüzleşmeleri adını taşıdığı ortaçağ kentinin yaz atmosferine yerleştiriyor.