Joel, arasının bozuk olduğu sevgilisi Clementine’in, çalkantılı ilişkilerinin anılarını silmek için deneysel bir psikiyatrik yönteme başvurduğunu öğrenince şoke olur. Clementine’e hâlâ aşık olan Joel, aynı yöntemden faydalanır.
Hafızanın anlaşılması zor ve ayrıcalıklı doğasına karşı parçalanmış, doğrusal olmayan bir bakış sunan bu romantik, cazibeli ve mütevazı bütçeli bilimkurgu klasiği, yalnızca Charlie Kaufman’ın zihninden çıkabilirdi. Benzeri nadiren görülebilecek türden iç acıtıcı ve iddialı bir yapıt..