Vaktiyle Orta Anadolu’dan İstanbul’a göçmüş olan Ramazan, geleneklerine bağlı, çeşitli işlerle, seyyar satıcılıkla, börekçilikle ailesini geçindirmeye çalışan bir aile reisldir. Günün birinde, kızı Fidan’ı evlendirmek için, ailesinden habersiz başlık parası alır ve bu parayla köfteci tezgâhı açar.