For Sama
Film, izleyicileri, bir kadının bakış açısıyla, savaş deneyimine doğru samimi ve destansı bir yolculuğa çıkarıyor. Genç bir anneden kızına bir aşk mektubu olarak da anılan film, Waad al-Kateab’ın Suriye’nin Halep ayaklanması sırasında beş yıl boyunca âşık olduğu ve evlendiği zamanı anlatıyor.
Aşk, annelik ve imkansız seçimler evrensel temalar olsa da For Sama, bu meseleleri çağımızın en yıkıcı çatışmalarından biri olan Suriye Savaşı ve Halep kuşatmasının ortasında, birinci ağzıdan irdeleyerek eşsiz bir işe imza atıyor. Cesaret ve sevgiyle dolup taşan sarsıcı bir belgesel.