Kont Michel Forbek, içinde ütopik bir toplum yaratacağı bir şato inşa eder. Yıllar sonra bir konferans kapsamında, romantik bir kaçamak eğitimi geri plana iter ve Nora Winkle arkadaşının aşk hayatı üzerine tahminlerde bulunur. Son olarak bir grup çocuk, Ortaçağ’a dair fantastik bir hikaye kurgular.
Alain Resnais’nin en coşkulu projelerinden biri olan film, aynı evde ama farklı zamanlarda geçen üç gösterişli hikayeden oluşuyor. Ütopik fikirleri, eğitimi ve hayal gücünü keşfe çıkan filmde, Fanny Ardant, Geraldine Chaplin ve yönetmenle ilk kez çalışan Sabine Azéma’yı izliyoruz.