1920’lerde ünlü bir konser kemancısı olan Marcel, eski arkadaşı Pierre’i ve deli dolu eşi Romaine’i ziyaret eder. Akşam yemeğinden sonra Marcel, aşk ve ihanete dair Romaine’i derinden etkileyen, kişisel bir hikaye anlatır. Ve böylelikle hayatlarını altüst edecek tutkulu bir ilişkinin fitilini yakar.
Susan Sontag’ın favorilerinden biri olan Alain Resnais imzalı Mélo, tiyatro ve sinemayı harmanlayışıyla dikkat çekiyor. Resnais’nin Henri Bernstein’ın oyunundan uyarladığı film, kusursuz uzun planları ve kompozisyonları, oyuncuların olağanüstü performanslarıyla perçinliyor.