Virginia Woolf, 1928 yılında başkahramanın cinsiyet değiştirdiği Orlando romanın kaleme aldı. Bundan bir asır sonra aktivist Paul B. Preciado, Woolf’a görsel bir mektup gönderdi: Gerçek dünyaya adım atan Orlando, Woolf’un aklına gelmeyecek bir hayat yaşıyordu.
Paul B. Preciado, rollerinden arınmış bir cinsiyet anlayışını yücelten bu ışıltılı eserde, bir feminist edebiyat klasiğini şimdiki zamana ve geleceğe uyarlıyor. Aslına sadık bir uyarlamadan çok daha fazlası olan çoğulcu Orlando özgürlüğü zarafetle savunuyor.