Paris’te beş kuruş parası olmayan üç sanatçı, şarap eşliğinde hayattan ve aşktan konuşur. Rodolfo, vizesi olmayan Arnavut bir ressamdır. Marcel, duygularını uçlarda yaşama eğilimi olan başarısız bir yazardır. Schaunard ise postmodern eserler veren avangart bir bestecidir.
Henri Murger’in meşhur romanından ilham alan Aki Kaurismäki, ilk Fransızca filminde Finlandiya mizahı ile Paris’in romantizmini harmanlıyor. Basit kafe yemekleri ve ucuz şaraplara, sanatçı olmanın zorluklarına dair gözlemler eşlik ediyor.