Kumar Shahani’nin yönettiği Char Adhyay, Hint sinemasının en deneysel filmlerinden biri. Kalbi titreten bir hikayeye sahip film, milliyetçiliğin ve vatanseverliğin olumsuz etkilerine değiniyor.
Rabindranath Tagore’nin son romanına dayanan film, Hint Yeni Dalgası’ndan Kumar Shahani’nin imzasını taşıyor. 30’lar ve 40’lardaki Bengal modernleşmesine tanıklık eden Char Adhyay, siyasi ideolojilerin ama özellikle de milliyetçiliğin kişisel hayat üzerindeki etkilerini ustalıkla takip ediyor.