Ünlü bir akademisyen olan Berna Tuna’nın ölümü, kocası Macit için geçmişteki hatalarıyla yüzleşmek ve yıllardır ihmal ettiği kızı İpek’le ilişkisini pekiştirmek için bir fırsattır. Oğlu Alp’in annesine olan bağlılığı, bu yeniden başlangıç ümidini bir sınava dönüştürecektir.
Sinan Kesova’nın ince bir hicivle örülü filmi, geçmişe tutunmaya çalışan bir adamın portresini çizerken eski ve yeni Türkiye’ye dair ironik bir öykü anlatıyor. Alp Öyken, Asiye Dinçsoy, Dolunay Soysert ve Yiğit Sertdemir’in rol aldığı Büyük Kuşatma, sinemamızda özgün bir sesin müjdecisi.