Kibrit fabrikasında çalışan ve ilgisiz ailesiyle yaşayan Iris, inanılmaz derecede sıkıcı bir hayat süren utangaç bir genç kadındır. Mahalledeki dans salonunda aşkı bulma hayalleri kurarken tek gecelik bir ilişki yüzünden hamile kalır ve yıllardır bastırdığı öfke volkan gibi patlar.
“Proletarya Üçlemesi”nin son filmi, Aki Kaurismäki’nin en yalın halini gözler önüne seriyor. Usta yönetmenin en iyi filmleri arasında yer alan bu toplumsal gerçekçi hikaye, Kati Outinen’in canlandırdığı mağdur başkahramanın intikama soyunmasıyla kara komediye evriliyor.