Film İngiliz kolonizasyonundan 1922’deki bölünmeye kadarki İrlanda tarihini de içine alarak Kuzey İrlanda anlaşmazlığının hikayesini anlatıyor. İsyanı analiz ederek 1968’da başlayan olayların 10 yıllık bölümünü, sokak isyanlarına, polis şiddetine, alev bombalarına tanık olarak detaylandırıyor.