Paris’te yaşayan, çoğunlukla arkadaşlarının parasıyla geçinen bir Amerikalı, yakın zamanda kaybettiği akrabasından kalacak yüklü mirasa güvenerek borç alır, partilerde etrafa bolca para saçar. Aslan burcunun özelliklerine ve talihin her daim yanında olduğuna inanan bu adamı kötü bir sürpriz bekler.
Éric Rohmer’in ilk filmi, 1950’li yılların Parisinin bohem atmosferini yakalamayı başarıyor. Chabrol’ün yapımcılığını üstlendiği, Godard’ın küçük bir rolde karşımıza çıktığı bu Yeni Dalga filmi, belki ticari olarak başarıya ulaşamadı ama sinefillerin kalbini çaldı.