1930’larda Cezayir’de yaşayan Fransız Meursault, hayata karşı tamamen kayıtsızdır. Duygusuzluğunun sebep olduğu bir cinayet sebebiyle açılan davada hem suç hem de karakteri masaya yatırılır.
François Ozon’un titiz Albert Camus uyarlaması, siyah-beyaz görüntü yönetimiyle büyülüyor. Benjamin Voisin (Summer of 85) bu anti kahraman portresiyle Fransız emperyalizminin vahşiliğinin ürpertici yüzüne hayat veriyor.