17 yaşına gelmiş olan Antoine Doinel bir plak fabrikasında çalışmaktadır. Bir konserde akranı bir kız olan Colette’le tanışır ve ona aşık olur. Sonrasında kız arkadaşını ve ailesini memnun etmek için olmadık işlere kalkışsa da Colette kendisini alelade bir arkadaş olarak görmekte kararlıdır.
François Truffaut, yarattığı unutulmaz otobiyografik karakter Antoine Doinel’in yolculuğunda önemli bir durak olan bu kısa filmi, 1962 yılında, Love At Twenty adlı bir antoloji filmin Paris bölümü için çekmişti. Jean-Pierre Léaud, yani Antoine, yine dertli, eli avuca sığmaz ve aşık.