Sihirli bir diyarda yaşayan dul bir kral, kendi kızıyla evleneceğini duyurur. Ona göre, ölen kraliçenin güzelliğine yaraşır tek kadın odur. Prenses, bu evlilikten kurtulmak için, bir perinin yardımıyla kendini bir eşek kılığına sokar.
Jacques Demy, onun klasikleşmiş müzikallerinin ilham perisi Catherine Deneuve ile bir kez daha bir araya geliyor. Charles Perrault imzalı bir masaldan uyarlanan bu sürreal öyküde, Deneuve’e Delphine Seyrig ve Jean Marais eşlik ediyor.