The Society of the Spectacle
A subversive collage film made from footage. Erotic images clash with scenes from films by the likes of John Ford and Orson Welles. The lines that Guy Debord proclaims in the film are taken from his eponymous book “La société du spectacle” that fanned the flames of student protests in 1968.
Drawn from a wildly varied range of archival materials, Guy Debord’s eponymous adaptation of his piercing treatise on modern society bucks against the numbing gloss of commercial cinema. A theoretically rigorous and timeless wake-up call, this landmark film rouses us from the slumber of capitalism.