Era O Hotel Cambridge
Homeless people and refugees who have recently arrived in Brazil occupy together an abandoned building in downtown São Paulo. The daily tension caused by the impending threat of eviction reveals the dramas, the joys, and the different points of view of the residents.
Skilfully blending documentary with fiction, Era O Hotel Cambridge chronicles with humor and affection the ups and downs of immigrant life in modern Brazil. Combining professional actors with real-life individuals, this is an urgent portrait of a socio-economic class that is rapidly dying out.