Marimbas from Hell
After being blackmailed, Don Alfonso hides his family and runs away leaving everything behind but his marimba, a typical instrument from Guatemala. When he decides to merge his music with heavy metal, he forms a band with his troubled godson and a religious medic who was once a Satanist.
With his second feature, Julio Hernández Cordón blurs the lines between documentary and fiction, and between comedy and drama. With memorable characters and a refreshing use of deadpan humor, Marimbas from Hell delivers an insightful exploration of people fighting aimlessness in modern Guatemala.