A Regular Woman
Hatun Ayhrun Sürücü, a German woman of Kurdish-Turkish descent, was shot dead by her brothers at a Berlin bus stop on February 7, 2005. These are the events that led to her death, as she struggled for freedom and self-determined life in the face of her family’s opposition.
Dramatizing a real-life case of familial femicide that sent shockwaves across Germany, Sherry Hormann’s tender portrait imagines the ordinary hopes and dreams that dare to bloom before tragedy cruelly strikes. A searing indictment of patriarchal intolerance that also lends a voice to the victim.