A Useful Ghost
One night, while cleaning his apartment, a man begins to suspect that his vacuum cleaner may be haunted. A local repairman tells him how the machine came to be possessed by the spirit of a female factory worker, who has vowed to thwart the vengeful ghost of a former colleague.
Melding a giddying range of tones with aplomb, Ratchapoom Boonbunchachoke’s one-of-a-kind debut feature is doggedly political, loopily cerebral, and deeply affecting—and has style to spare. Another success story of Thailand’s recent cinematic boom, this fascinating film won the Grand Prix at Cannes.