Aspen
Famous in the nineteenth century for silver mining, Aspen is now better known for its scenic splendor, skiing, hiking, and fashion. One typical winter, the destination plays host to the daily activities of people who visit and live there, who work and play.
Sliding into the social crevasses of a Colorado resort town, Frederick Wiseman turns a playground for the nouveau riche into a microcosm of the American public, divided by race, class, and religion. Encompassing a flurry of competing diversions, this gospel of leisure oozes with eerie ironies.