B for Boy
Amaka, a modern woman with a career, a daughter, and a loving husband, is almost forty and pregnant with their second child. Her husband’s entire family are passionately hoping that it will be a boy. But when she has a miscarriage, she takes extreme measures to keep the hope of a male heir alive.
With a dramatic story at its core, B for Boy balances a deeply realist and critical angle with tender and poetic directing. A great addition to Nigerian cinema, it exposes the embedded sexism of its society, and the strategies put in place to control women from its patriarchal system.