Phoenix
Collaborating once more with Harun Farocki and lead actor Nina Hoss, Christian Petzold carefully crafts this cleverly plotted, smotheringly suspenseful postwar drama. An especially impressive combination of throwback thriller and genre elements with substantial thematic weight.