Three Floors
A series of events will radically change the lives of the inhabitants of a Roman apartment block, revealing their difficulties in being parents, siblings, and even neighbors. But while the men are imprisoned by their stubbornness, the women, each in their way, attempt to mend their fragmented lives.
A multi-layered, multi-story melodrama, Nanni Moretti’s Three Floors assembles an all-star Italian ensemble for his latest character study. Charting the ripple effects of a car crash on a Roman apartment block’s residents, the film is one of considerable storytelling gusto and intelligence.