Within Our Gates
One of the earliest surviving works of African-American filmmaking, Oscar Micheaux’s remarkable drama offers a vivid tapestry of the intricacies of the Black experience. A pioneering independent director, Micheaux’s mesmerizing vision acts as a gut-punching indictment of systemic racism in America.