The Encampments
Students flooded Columbia University’s lawn to create the Gaza Solidarity Encampment in order to pressure their university to divest from the US and Israeli weapons companies.
Charting the rapid evolution of a student protest that met exceptional adversity as the world looked on, The Encampments is a vital document of a history that’s still unfolding. Moving and vibrant, it locates its contemporary activists within a wider context—past and present, in America and beyond.