This Much I Know to Be True
A companion piece to Andrew Dominik’s 2016 film One More Time With Feeling, this documentary captures Nick Cave and Warren Ellis’ creative relationship as they bring to life songs from two of their last studio albums: Ghosteen and Carnage. Featuring a special appearance by Marianne Faithfull.
Andrew Dominik (Blonde) transports us to an intimate, behind-the-scenes gig with legends Nick Cave and Warren Ellis (and a cameo from Marianne Faithfull!). As cameras pan the musicians in a hypnotic circle dance, this soaring concert film is a testament to the search for meaning amid the darkness.