A Street in Palermo
Two cars meet up along a narrow street in Palermo, and neither driver’s in the mood to make way for the other. The town starts taking bets on who’ll give in first.
A seemingly benign confrontation lays all the irony and violence of Italian machismo bare in this thought-provoking, dark comedy. Amusingly absurd yet terrifyingly plausible, the grotesque battle of wits at its center is a potent metaphor for the dead-end of regressive values.