Contempt
Paul Javal is hired to write a script for a new film version of Homer’s ’The Odyssey’. But the screenwriter soon finds himself torn between the demands of a proud European director, a crude and arrogant American producer, and Camille, his disillusioned wife.
An iconic, pop-colored exposé of the film industry as only Godard can do. 1960s stars Michel Piccoli and Brigitte Bardot fight and make love during a Fritz Lang (playing himself!) production of the Odyssey at Italy’s famed Cinecittà studios, scored to the most beautiful film music of all time.