Harvest of Light
Turkish capital Ankara’s district Evren is home to a community of seasonal workers. The workers, who come with their families to harvest onions, try coping with various difficulties while holding on to life.
Esin Özalp Öztürk’s observational documentary enters the quiet, relentless lives of seasonal laborers. In the brief hours when darkness lifts, voices surface, faces appear, and labor loosens its grip—pauses where hope briefly comes into view.